neděle 10. září 2017

Kam… vem si deštník a hurá na Křemešník

Takhle nám často odpovídal náš taťka, když jsme se ho se sestrou zvědavě ptaly, kam jde. Že prý si bere deštník a jde na Křemešník. Taková žertovná rodinná průpovídka. Ale jestli si správně pamatuju, v dětství jsem s rodiči na Křemešníku nebyla. Poprvé jsem tohle místo navštívila až před několika lety na skvělém motivačním knihovnickém kurzu, kde jsem poznala spoustu moc fajn lidí. A bylo tam krásně! Stejně jako teď.





A tak jsem na tenhle zalesněný vrch vysoký 765 metrů s radostí vyrazila s celou rodinou. Podle různých fotek soudím, že v sezóně je tam asi pěkně šrumec. Pokud nemáte "davy" moc rádi, vyrazte stejně jako my mimo prázdniny. My jsme tam byli začátkem září a počasí bylo na turistiku tak akorát, ale bylo chladněji a zataženo, takže to dost lidí asi odradilo. Moc jsme jich totiž nepotkali. 





Protože jsme měli s sebou kočárek, rozhodli jsme se pro okružní naučnou stezku kolem celého vrcholu Křemešník, protože měří jen asi 4 km a podle mapy se zdála nejsjízdnější. Bylo to opravdu tak. Ale pro nás a náš kočár byla sjízdná až moc. :-) Vede totiž celá po lesní zpevněné cestě, místy silničce a na to nejsme my ani naše děti moc stavění. Jde se ale krásným smíšeným lesem, všude zeleno, voňavo, kameny, skalky, pařezy kolem. Sem tam naučná cedule, studánky… Krásně se tam jelo i šlo. Ale zřejmě jsme si potřebovali užít svou trošku adrenalinu, takže jsme to od kapličky sv. Jana a Zázračné studánky vzali po červené přes kořeny a kameny do krpálu kolem Křížové cesty na vrchol Křemešníku. A udělali jsme dobře, protože Křížová cesta je zasazená do neskutečně krásného prostředí. Zázračná studánka byla aktuálně bez vody, bude zase až před Vánoci. Voda ve studánce je prý léčivá a dříve se k tomuto místu podnikaly poutě.










Na vrcholu Křemešníku je toho mnoho k vidění a případnému vyžití, stojíte-li o to. My jsme si zvenku prohlédli Větrný zámek, kostel Nejsvětější Trojice, děti si pohrály na dětském hřišti a všichni jsme se vyšplhali na 52 metrů vysokou rozhlednu Pípalka. Rozhled je neskutečný! Kruhový a s dalekým rozhledem. Opět jsem si ale potvrdila, že rozhledny tohoto druhu nejsou nic pro mne a měla jsem co dělat, abych vylezla i slezla ve zdraví. Proč já tam furt lezu! :-) Na vrcholu můžete dál využít hotel s restaurací, lanové centrum pro malé i velké nebo v zimě sjezdovku s vlekem. Nevyužili jsme ani jedno, takže nemůžeme referovat. Co ale můžeme doporučit beze zbytku, je tenhle nenáročný, avšak moc fajn výlet! 











Žádné komentáře:

Okomentovat